Thursday, January 28, 2010

::tak sedap hati..cam nak kena nangis:::

bukan mcm...tp aku dah ngis kan...(cengengkan??tp hati aku..perasaan aku..air mate aku..ape nak kisahkan)
urm...
semalam dan hari ini mak g hospital teluk intan untuk apoiment dier...
arini untuk amik tisu untuk kenal pasti ape sbnrnyer di breast mak tu...
aku call mak sblm mak jmpe dr...
but line x clear...
dhtu mak sms aku...
mak : dia nak amik tisu ketulan tu,mak datang sorang rini..abah bawak orang g hospital universiti..smlm ana ngan abah teman mak..
aku : dahtu dah amik ke belum tisunye?dier nak amik camne?
mak : belum, lepas tu baru thu cancer or x..pakai cucuk le..
aku : owh...ok..papehal bgthu la..take k..

senyap menyepi...aku buat kerja aku..but ati x tng lagi...tup2 dpt sms lg....

mak : dah amik dak,mak punye dr. kate urgent..kena dtg 3 minggu lg...
(dalam kepala otak aku mula memikir..urgent???wat de means??)
aku : kptsn camne?dr. ckp ape?urgent tu maksud camne?(aku sorg yg glabah kan?)
mak : dia bgthu cpt..tp x tau maksudnya ape..
aku : doa2la xde pape ye mak..risau lak dengarnye..
mak : xpelah..ramai mak jumpe kat sini dah 11 tahun operate pun ok..tp jgn lupe rawatan susulan.(ayat nak sedapkan ati mak sndiri n jgn bg aku riso..cnfirm aku akn risau lg!!)
aku : ish,kalo boleh x nak la "penyakit" tu mak..simpang malaikat..doa2la yer..jgn buat kerja berat2 dah..kat perkep tu x payah sibuk dah..(skrg aku menyokong mak aku pencen awal..jd la takat  sarjan rosnayati mak..xperlu lagi...)
mak : baiklah...

hati anak mane x risau kan..Ya Allah..Engkau jauhkanlah mak aku dari penyakit berbahaya itu..aku x nak mak aku sakit..aku thu ini dugaan Mu ya Allah...
aku risau sgt sbb aku mmg ader keturunan penyakit itu..Dr pun der ckp..kebarangkalian nak kena ada..sbb keturunan aku mmg ader penyakit tu...

hope...mak djauhi penyakit tersebut...amin ya rabbal alamin...

eya sayang mak so mucH!!!!!!




yg mengepost n3,
EyYa bLUrr...

No comments: